työkenkä.fi

Usein kysytyt kysymykset

Mitä toimitus maksaa?

Lähetysmaksu on 4,90 1-5 kg ja 9,90 yli 5 kg paketit kun tilaat lähimpään Matkahuollon palvelupisteeseen. Kotijakelussa hinta 15,00 kun tilaat lähetyksen kotiovellesi(max 5 kg).

Kuinka pitkä toimitusaika lähetyksillä on?

Toimitusaika tilattaville tuotteillemme on keskimäärin 1-3 arkipäivää.

Kuinka tuotteet toimitetaan?

Tuotteet toimitetaan Matkahuollon noutopisteisiin, joita ovat esimerkiksi K-Marketit ja R-Kioskit tai automaatteihin. Tuotteet toimitetaan aina automaattisesti sinua lähimpään noutopisteeseen. Kotijakelussa paketit toimitetaan kotiovellesi.

Mihin noutopisteeseen lähetykseni tulee?

Lähetys kuljetetaan postinumerosi perusteella kyseisen postinumeroalueen oletusnoutopisteeseen.

Voinko seurata lähetystä tilaamisen jälkeen?

Saat sähköpostiisi toimitusvahvistuksen, josta löytyy myös Matkahuollon seurantakoodi. Tällä seurantakoodilla pääset seuraamaan lähetyksesi kulkua Matkahuollon sivuilta.

Voinko muokata tilaustani jälkikäteen?

Kun olet suorittanut tilauksen, siirtyy se automaattisesti kerättäväksi ja toimitettavaksi. Jos haluat muokata tilaustasi jälkikäteen, pyydämme ystävällisesti olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Suosittelemme kuitenkin tarkastamaan tilauksen aina huolellisesti ennen tilauksen lähettämistä.

Voinko palauttaa tilaukseni?

Tuotteillamme on täysi 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus siitä hetkestä, kun olet vastaanottanut toimituksen. Tuote tulee palauttaa alkuperäispakkauksessaan ja jälleenmyyntikelpoisena. Suosittelemme lukemaan palautusohjeet tilauksen mukana tulleesta palautuslomakkeesta ja verkkosivujemme osto- ja toimitusehdoista. Tuote tulee palauttaa asiakaspalautuskoodilla 9529311 Matkahuollon noutopisteeseen. Suosittelemme säilyttämään palautuksen yhteydessä saadun kuitin siihen saakka, kunnes palautus on otettu käsittelyyn. 

Onko palautus ilmainen?

- Lähellä-pakettina tilattujen tuotteiden 1-3 parin palautus on ilmainen, 4 parin tai useamman palautuskulu on 9,90 euroa.

- Kotipakettina toimitettujen tuotteiden palautus on ilmainen mikäli pidät yhden tai useamman parin tilauksesta. Jos palautat kaikki tuotteet tai 4 paria tai useamman, on palautusmaksu on 15,00.


Mistä saan palautustarran?

Emme käytä palautustarroja. Palautus tehdään aina  asiakaspalautuskoodilla 9529311. Asiakaspalautuskoodi löytyy tilauksen mukana tulleesta palautuslomakkeesta. Kirjoita koodi lähetyspussin päälle niin palautus ohjautuu automaattisesti takaisin meille.

Voinko tehdä palautuksen automaattiin?

Kyllä voit. Jos haluat palauttaa paketin automaattiin, tulee sinun ensin rekisteröityä matkahuollon sivulla josta saat sitten yksilöllisen palatuskoodin jolla palautus onnistuu automaattiin.

Olen palauttanut tilauksen viikko sitten, mutten ole saanut vielä hyvitystä?

Ei hätää, palautuksesi on varmaan vielä käsittelyjonossa. Varmistuaksesi palautuksen saapumisesta meille voit tarkistaa sen Matkahuollon sivuilta, jos sinulla on tallessa palautuksen yhteydessä saatu kuitti. Kuitista löytyy MH-alkuinen seurantakoodi, jonka voit syöttää Matkahuollon etusivulla lähetyksen seurantaan (www.matkahuolto.fi). Hyvitämme kengät heti kun saamme palautuksen varastollemme. Jos olit valinnut laskun maksuvaihtoehdoksi niin poistamme laskun Klarnalta. Jos taas olit maksanut kengät, teemme hyvityspyynnön Klarnalle. Heiltä tulee sitten sinulle sähköposti jossa kysyvät tilinumerosi mihin hyvittävät kengät. Vastaa siihen niin saat hyvityksen tilillesi.

Minulla on ongelmia Klarna-laskun kanssa, kuka osaa auttaa minua?

Suosittelemme ottamaan yhteyttä suoraan Klarnan asiakaspalveluun (09-425 99  771). Toki myös meidän asiakaspalvelu auttaa parhaamme mukaan.

En hakenut tilaustani ja se lähetettiin takaisin, mitä teen?

Jos et ole noutanut pakettiasi 14 päivän kuluessa sen saapumisesta, sinulta veloitetaan 15 € korvauksena turhista toimitus- ja yleiskustannuksista.

Tilaamani tuote oli viallinen, mitä teen?

Kaikissa reklamaatiotilanteissa tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse. Käsittelyn nopeuttamiseksi olisi hyvä laittaa sähköpostiviestiin sekä tilausnumerosi että kuva viallisesta tuotteesta.

Voinko tilata tuotteita yritykselle?

Tuotteiden tilaaminen yritykselle onnistuu samalla tavalla kuin kuluttajanakin. Laskulla tilatessa tulee syöttää kassalla yrityksen tiedot.

Ostoskorisi on tyhjä